Happy New Year

Vacker gran hos J och F

Vilken trevlig nyårshelg! Här följer en kortfattad version av mina upplevelser detta nyår.

Jag och T åkte till Luleå på förmiddag på nyårsafton. För första gången (tror jag då) i världshistorien (min alltså) fick jag vara med om att bron vid Pite Havsbad fick fällas upp då en båt skulle passera. Vi stod och väntade i nästan 15 minuter. Här kommer bildbevis:



Ja, värsta actionsfilmen ju!

Väl framme i Luleå tog vi oss en sväng på stan. Efter promenaden på stadens gator och torg så begav vi oss till vårt hotellrum. Vi mådde allmänt gott och förberedde oss för nyårsfesten. Middagen på Matstället blev kanske inte alltför exotisk, men hey - både jag och T gillar nanchotallrik. Jag hade dock önskat liiite mer grönsaker. Bara liiite mer.

Egentligen så skulle vi ha promenerat till festen, men både jag och T höll på att frysa ihjäl när de kalla midvintervindarna svepte över gatorna. En taxi stod väldigt lägligt vid Matstället så vi åkte med taxi till festen. Tack och lov...

På festen var det liv och rörelse. Klädkoden var lack och läder. Tres sexy! De flesta av tjejerna hade lackleggings, men de flesta av killarna hade kanske inte riktigt fullt lika hängivna. Det fanns ju en festdeltagare som hade gått all out. Literally... Lädershorts, lackjacka och cowbowhatt. Han fick mina tår att domna bort. Literally... Jag var mer än imponerad!

Under festen så sjöng vi Sing Star, pratade och hade allmänt trevligt. F var otroligt duktig på Sing Star, men J och D kan definitivt utveckla sina Sing Star-talanger.


Lite skillnad på poäng om vi jämför med F. Hon fick hela tiden poäng på minst 6000. J och D skyllde på att de ville ha en lite mer manlig låt. Är inte Glorious med Andreas Johnson en tillräckligt manlig låt?

Vid 12-slaget begav vi oss till Norra Hamn för att se på fyrverkerierna. M hade visst svårt att gå utan att knuffa ner stackars T i snödrivor, och till slut låg T begravd i snö med M över sig. Väldigt obekvämt. Gissar jag?

Fyrverkerierna var otroligt vackra! Ett fyrverkeri såg ut som de kastade upp guldglitter i luften och så föll det ner som en vacker guldridå. Åh... Vad fint!

När alla fyrverkerier var avfyrade så blev det en obligatorisk fotografering med några av festdeltagare. Jag hann inte med och se var alla tog vägen...


Tyvärr barkade fotograferingen ur lite när fotoobjekten började hoppa på varandra...?!


Jag och T gick tillbaka till hotellet och åt chips och drack cola. Vi pratade en massa och somnade nog vid klockan... sent?

Betyg Nyårsafton
5/5


Nyårsdagen började fantastiskt bra. Hotellfrukost! Gott som bara den var det. Och efter frukosten hann vi till och med en liten siesta. Därefter - packning, utcheckning och hemfärd.

På kvällen har jag, T, H och I varit och ätit på Viking. Det blev pizza, gott! Tydligtvis äter många svenskar pizza på nyårsdagen. Intressant... Logiskt? Ja, faktiskt!

Vi hade det jättetrevligt på Viking. Vi pratade och väldigt trevligt. We are da CHIT! ;) Literally... Tråkigt nog ska T åka hem till Stockholm på söndag, så vi kramade om henne och därefter var det hemfärd.

Betyg Nyårsdagen
5/5


I tell you once, I tell you twice... Vilken trevlig nyårshelg! Gott Nytt År!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia