Middag utan dess like...!

Det var dags för middag för T, A, C och P, för att tacka dem för allt arbete de gjorde för oss och vår 30-årsfest. Jag och E hade planerat den perfekta trerättersmiddag samt de perfekta vinen och den perfekta champagnen till detta tillfälle. A hade en perfekt drinkmeny. Allt kändes perfekt!

Vi jobbade under dagen med att få allt klart. Jag kände mig otroligt ambitiös! Jag ansvarade för förrätten och E för varmrätten och efterrätten. Hon hade onekligen hittat bra recept. Very advanced. Jag var imponerad.

Maten var inte riktigt klar när våra middagsgäster kom, men vi bjöd dem på champagne och minglade samtidigt som vi fixade och donade med maten. Wow! Visst är det tydligt att vi är kvinnor...? We are very flexible. Yes, indeed.

Förrätt - Västerbottenspaj med löjrom och rödlökscremé fraiche


Varmrätt - Rådjurssadel med potatismosbakelser, rödlökschutney och rödvinssås


Efterrätt - Citronarfait med grenadinesirap och granatäpple


Ja, jag var mätt och belåten. Hoppas verkligen att våra gäster också var mätta och belåtna. Min absoluta favorit var rödlökschutney. Wow! Jag rekommenderar varmt! Jag hade aldrig ätit rådjur tidigare, och det ångrar jag nu. Det var mums, mums, mums! Jag rekommenderar varmt! Efterrätten var mycket mumsig! Jag rekommenderar varmt! Jag har alltid älskat västerbottenspaj, så det föll sig ganska naturligt att jag gillade förrätten. Jag rekommenderar varmt!

Efter maten var A den perfekte bartendern. Han gjorde flashiga drinkar für alle! Här har vi några fina drinkar:




KVällen var perfekt. Återigen, detta var inte för mig och E, utan för våra gäster. Tack, snälla T, A, C och P för ni ställde upp för oss och vår 30-årsfest. Allt ni gjorde värmde lillhjärtat!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia