Wanna see my new dress...?

Efter jag blev tillfrågad att vara värdpar tillsammans med en annan lärare för balen 2010 har jag funderat på en sak. Vad ska jag ha på mig? Jag ska inte ha på mig något extravagant, men jag vill ändå känna mig fin. Jag vill dessutom ha en klänning som jag faktiskt kan ha på mig vid senare tillfälle. Vilka problem jag har, eller hur?

Jag har kikat runt på nätet och jag har hittat följande klänningar. What ya think?

Klänning 1 (c:a 1 500,00 kr)


Denna klänning är väldigt söt. Jag gillar att den inte är hellång och att den är metallicfärgad. Jag gissar dock att detta är en klänning som kanske inte är allt för användbar vid senare tillfälle.


Klänning 2 (c:a 2 100,00 kr)


Wow! Ja, jag säger då det. Denna - lite vilda - klänning är häftig. Jag älskar den rosa färgen när den blandas med det vita och svarta. Den skulle säkert passa eftersom den mest troligen gör att jag ser längre ut. Denna klänning är nog lite mer användbar än den första klänningen. Jag kan exempelvis korta av klänning om jag inte vill ha den lång längre.


Klänning 3 (c:a 1 900,00 kr)


Den här är ju av samma modell som klänning 3, men den är kort och har lila färginslag i stället för rosa. Så söt! Den här kan jag tänka mig att köpa, faktiskt. I like, I like a lot.


Klänning 4 (c:a 2 900,00 kr)


Jag gillar onekligen denna närapå bohemian chic/strand beach chic-klänningen. Klänningens färger är fantastiska! Mina favoritfärger! Jag gillar halterneckutsmyckningen. Jag behöver inte något halsband, utan några enkla silverarmbandsringar räcker mer än väl.


Klänning 5 (c:a 1750,00 kr)


Oj! Denna söta 50-talsklänning är underbar, alldeles underbar! Och den är inte heller för mycket. Så söt! Till denna klänning skulle jag kunna ha ett par enkla svarta högklackade skor (typ Mary Janes) och ett par strumpbyxor med svart söm. Picture perfect!


Hoppas jag hittar en fin klänning som passar för detta tillfälle. Hoppas, hoppas, hoppas!

Kommentarer

hahah du har ändrat lite genom åren =) vet inte, min ska ju va "musik tel" men ja märker när ja lyssnar på musik för länge att batteriet tar slut mkt snabbare..
niiice :)
Anonym sa…
jag röstar på 3 eller 5
Caroline sa…
Jag känner nog mest för klänning nr 5. :)
stina sa…
Va fina klanningar !! :)
Jag brukar oftast kika in pa www.monsoon.co.uk nar jag ska pa brollop.. dar hittar man man alltid nat fint :)

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia