Sött blandat med salt

Denna vecka har varit relativt händelserik. En väldigt rolig sak som hände var att balkommittéen på min skola frågade mig om jag ville vara värdinna på balen. Deras bal! Jag? Tack! Jag är väldigt glad över att ni frågade. Tack återigen! Först trodde jag att de skulle prata med mig om någonting farligt och jag blev livrädd. Vad har jag gjort? Vad har jag gjort? En av tjejerna i balkommittéen tog tag i mig och sa att en annan tjej ville prata med mig. Huh? Mitt hjärta kändes så lätt efter de hade frågat mig om jag ville vara värdinna på deras bal. Självklart! Jag känner mig hedrad!

En mindre rolig sak var att jag fick lite av ett frispel när några elever var upprörda över deras arbetsbelastning. Till en början bet jag ihop, men till slut kunde jag inte hålla mig. Jag skällde ut dem efter konstens alla regler. Tyvärr höll jag på att tappa rösten och närapå börja gråta så jag avrundade det hela med att återgå till lektionen. Då sa en av mina elever:
- Men det är inte dig vi är arga på.
Åh, jag vet, men jag fick "äran" att ta all skit ni hade inombords och det kändes så där, måste jag få erkänna. Jag vill gärna veta om de har mycket att göra för det hjälper oss lärare att kunna planera deras lektioner på bästa sätt, men måste de komma ihåg att skolan inte är en picknick i skogen hela tiden. Det är mycket att göra och det gäller att planera sina studier på bästa sätt. Mitt tips till alla elever som är arga och upprörda är:
- Nästa gång ni vill spy galla över allt och ingenting, gör det gärna med lite mer finess. Jag lovar att det kommer att kännas minst lika bra - både för er och för er lärare.

Hoppas helgen bjuder på allehanda skoj! Ha en supermysig fredag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia