Brittany Murphy

Jag blev så otroligt ledsen när jag läste på Aftonbladet att denna duktiga skådespelerska hade dött. Det känns tragiskt att Brittany Murphy dog när hon endast var 32 år. Av hennes 66 filmer och tv-serier har jag tyvärr inte sett alltför många, men jag har några favoriter:

1. Clueless - förgyllde min tonårstid...
2. The Devil's Arithmetic - grät obehärskat när jag såg denna film...
3. Girl, Interrupted - återigen, en film som definitivt fick mig att reagera...
4. Riding in Cars with Boys - rolig som bara den...
5. Sin City - tuff! häftig! se den!
6. The Dead Girl - bra film! se kommentarer nedanför...

Clueless är defintivt en favorit, och även om hon inte har huvudrollen är hon definitivt lätt att komma ihåg. Riding in Cars with Boys är otroligt kul, och en av mina favoritskådespelare är ju med i den filmen - Desmond Harrington - och han spelar Brittanys pojkvän. Roligaste hånglet ever! The Dead Girl är faktiskt otroligt bra och om ni inte har sett denna film - se den! Brittany ger allt och lite till för att göra sin roll trovärdig och ja, rent utav brinnande!

Att Brittany dessutom kunde sjunga...! There's no end to her talent. Denna låt var min kompis favoritlåt, och jag måste erkänna att jag också har lyssnat en och annan gång på detta lilla mästerverk:




Sist, men inte minst... Hon var en riktig skönhet. Jag är kanske lite skeptisk till det faktum att hon var lite väl tunn lite då och då och att hennes läppar mest troligen inte var alltför naturliga. Men se dessa bilder från denna filmpremiär av Happy Feet (2006):



Ja, vad ska man säga? Chic a la 60-tal. Otroligt snyggt.

Vila i frid, vackra människa!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia