Juldagen - time to party...!

Jag, T och U började kvällen kl. 18.00 med middag på sportbaren Challenge. Det är en ny bar och restaurang som hade premiär den 19 december. T och U hade varit och ätit där tidigare under veckan och de tyckte att maten som serverades där var mycket god. Jag och T åt laxen och U åt oxfiléen. Jag ger deras mat betyg 10 av 10. I samma veva vill jag rekommendera alle man och kvinna att besöka denna restaurang. Wow, vilket snyggt ställe! Fräscht...! Och enormt! De har tre baren och ett dansgolv. En massa flatscreens som visar sport. Det finns plats både för loungehäng och äta mat.

Efter maten drack vi gott, pratade och hade allmänt trevligt. Vi stannade på Challenge resten av kvällen. Jag gissar att det var fullt med folk på stället, men ändå kändes det inte packat. Stället är som skrivet väääldigt stort.

Vi träffade en massa trevliga människor, både folk som vi känner och folk som vi inte känner. Jag blev överlycklig att faktiskt få träffa människor som jag inte har fått träffa på flera år. H, J och M var kvällens överraskning! Åh, vilka raringar!

Jag kom på mitt kall i livet. Tack vare U:s pojkväns kompis J och en till kille som jag chattade med tidigare så fick de mig att inse att jag egentligen ska bli dokumentärfilmare. Tack! Jag är ytterst tacksam. Hoppas de inte tror att de ämnen som jag kommer att ta upp är lika avancerade som de vi pratade om på juldagen...

Vi hann också med en tur på dansgolvet, men detta var alldeles innan stängningsdags och då var det lite väl lite folk på dansgolvet. Musiken var också väldigt speciell. Det kändes som om man hade gått in i en tidskapsel och kommit till 1992, typ. Inget fel med det i och för sig, men det var väldigt annorlunda, som sagt.

Kvällen avrundades med ett besök på MAX. Vi åt hamburgare och det var otroligt gott.

När vi stod och väntade på taxin så såg jag något jätteunderligt vid Bryggargatan. Det var några killar som sprang omkring och från någonstans kom det en massa rök. Varför då? Jag frågade T och U varför det kom rök från ingenstans vid garaget vid Bryggargatan, men de såg ingenting. Hm... Det var ganska mycket rök, så jag förstår inte hur de inte kunde se röken. Nåväl... En tjej från Shell kom springande och frågade:
- Har ni sett en brandsläckare?
Då förstod jag varifrån röken kom från. Jag sa då att den måste vara vid garaget, men då hade killarna gått in i garaget. Töööntar...! Det där är faktiskt livsfarligt, helt ärligt. Sno en brandsläckare, ja, det borde vara ganska så olagligt. Tänk om det börjar brinna på Shell och de inte har någon brandsläckare?!? Ja, när man är packad tror man sig göra otroligt "roliga" saker, men som i själva verket är grymt idiotiska saker. Tjejen från Shell hittade brandsläckaren precis när taxin kom. Tack och lov! Hoppas inte att all släckningsgas hade blivit använd.

Vilken otroligt rolig kväll! Det gör jag gärna om. Längtar redan till nyårsafton...!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia