Dan före dopparedan!

Den 23 december fick jag många saker gjorda. Det första jag gjorde var att klippa mig. Äntligen! Jag hade alltså inte klippt mig sedan juni i år. Ett halvår sedan. Det är en lååång tid. Min frisör klippte av mig drygt 10 cm. Det behövdes onekligen. Nu är topparna fräscha och fina.

Det bästa som hände denna dag var att jag fick träffa allra sötaste T. Äntligen! Jag var jätteglad över att få se henne. Vi shoppade loss och fikade gott. Dessutom bestämde vi vad vi skulle göra på juldagen och nyårsafton. Vi var väldigt effektiva. Me likey!

T - raringen - hade dessutom med sig presenter till mig. Jag blev väldigt förvånad för det hade jag verkligen inte förväntat mig. Hon gav mig en jättesöt Hello Kitty-reflex och, hör och häpna, min favoritparfym Sculpture! Whaaat...? Det var alltså en försenad 30-årspresent, men jag hade ju redan fått en present av henne. Tack ska du ha, allra käraste vännen! Det värmde i hjärtegropen. Kramar!

Väl hemma for jag och mamma och handlade mat. Middagen blev litet julbord. Efter maten var jag tyvärr tvungen att gå ut och skotta. Oj, vad mycket snö som hade fallit! But why? Helt och hållet onödigt, om du frågar mig. Jag tog även ut julgranarna med julbelysning. Det blev jättefint!
När jag hade torkat efter skottningen så gjorde jag Lillians röra samt slog in de sista julklapparna jag hade köpt. Jag renbäddade med mina julsängkläder. Det är egentligen inte julsängkläder, men det är sängkläder som är röda så jag brukar bara ha framme dem vid jul.

Dagen avslutades med lite läsande av "Bilbo".

PS. Jag är redo för julafton! DS.

Kommentarer

Theres sa…
Kram!

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia