Skyltsöndag

Nu börjar det lacka mot jul och hur kan jag bättre få börja allt julfirande än med Skyltsöndag...?

Dagen började med ett besök på Fagervik och den årliga julmarknaden. Jag hittade mig genast ett vackert rosa läderarmband med mönster i tenn på. Och naturligtvis blev jag förälskad. För att vara helt ärlig har jag letat efter ett sådant läderarmband. Gärna rosa. Eller alternativt lila. Men nu fanns det ju faktiskt i rosa. Jag vet dock inte vad jag tänkte, men jag hade endast med mig 50 kronor i kontanter, och armbandet kostade 250 kronor. Kvinnan som sålde armbandet sa att hon skulle hålla på armbandet. Tack vad snällt! Jag s k a ha det där armbandet.

Dagens planerade inköp var blåbärsglögg. Oj, vad jag längtade efter att få dricka blåbärsglöggen, men vad gör jag bara någon timme efter jag har köpt drickan på marknaden? Jo, jag tyckte visst det var en briljant idé att tappa glasflaskan på asfalt så den går sönder. Hm... Heligt arg är nog en mild förklaring för hur jag kände just då. Doften var underbar, men jag hindrade mig själv från att skopa upp glöggen från marken. Bittert, säger jag bara, bittert.

En man sålde jättesöta utetomtar. Han hade alltså gjort tomtar av en vedklabb och klätt vedklabben med granris, placerat på tomten luva, näsa och skägg. Supersött!

Efter Fagervik blev det en tur till the great city. Det var vackert julpyntat överallt! Det kändes som att gå i ett fint julland, fast utan snö. Det blev inte några investeringar, utöver inköp av tights. That's it. Vad jag är duktig!

Sist, men inte minst, så blev det en jultallrik på Vischan. Gott, gott, gott! Perfekt avslutning på en toppenfin Skyltsöndag.

På inköpslistan (fortfarande):
Blåbärsglögg

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia