Låt mig få tända ett ljus

Julavslutningen blev jättefin. Okej, det var ju lite fel här och där för vissa (läs: jag!), men det kändes inte som om det gjorde något.

Spexet började med lärarnas luciatåg. K var lucia, vilket uppskattades av eleverna. Det är kanske inte så ofta de får se en manlig lärare som lucia. Därefter dansade R. Tyvärr missade jag det eftersom jag bytte om och det tog en otroligt lång tid. Jag hörde dock att han fick en massa applåder. Vilken tur att C filmade för då kan jag kanske få se hans dans vid senare tillfälle. ES3:ornas julspex var jättekul. Jag, A, P och C fick sitta vid ett bord. Vi stoppade in våra händer i skor och bakom oss stod elever från ES-klassen med sina händer som våra händer. En elev från ES ställde frågor om julen till oss och utifrån våra givna karaktärer (jag = bimbon, A = 3-årig bebis, P = mopperaggare, C = fjortis) så fick vi improvisera. A, P och C var suveräna. Jag kände mig helt off och på alla frågor svarade jag typ: - San Tropez... Hm... Nåväl... Man kan ju inte vara på topp varje dag. Efter detta så dansade J från dansklassen en solodans. Åh, vad fint! Hon dansade så otroligt bra. Prisutdelning som Ny Generation samt skoltidningen hade kom härnäst. Det verkade uppskattas av alla de som vann ett pris. Jag, S, C och L sjöng "O, helga natt", men blev avbrutna av Werner & Werner! Vafalls? Nä, det var faktiskt inplanerat att A och L skulle komma in på scenen och leta efter deras skinka. Under deras dialog så avslutade en kille i publiken med:
- Det går lika bra med selleri!
Liiite före Werner och Werner, men det lät väldigt kul. Ni kan kanske gissa vilken sång som sjöngs efter Werner & Werners dialog? Jo, "Vår julskinka har rymt". Publiken hängde t.o.m. med. Det var hur roligt som helst. Sist, men inte minst så var det dags för eleverna i dansklassen att göra sin avslutande dans. Det var en jättehäftig juldans. Sweeeet!
Innan publiken fick gå så önskade jag dem en God Jul och ett Gott Nytt År! M kom ut på scenen och kastade ut godis till publiken. Kul! Jag visste inte om det.

Efter julavslutningen fikade jag och A med våra elever. Det var bulle och saft. Efter fikat spelade vi mitt favoritsällskapsspel för stunden - Cranium. Jag, L och C vann! YES! Äntligen lite tur i spel. Innan eleverna fick jullov blev det kramkalas. God Jul & Gott Nytt År, mina elever!

Innan vi lärare och övrig personal fick sluta innan jul blev vi bjudna på jullunch. Jag hade önskat att vissa saker på jultallriken (exempelvis leverpastejen smakade magsyra) så var i alla fall julmusten jättegod. Men man kan inte tycka om all mat, eller hur? Vi fick en bandana i julklapp i rött och blått. Det stod Vilhelmina Kommun på den. Tack! Det fanns t.o.m. instruktioner på hur man kunde använda denna bandana på diverse olika sätt. Tackar!

Nu är det äntligen jullov! Me likey!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia