Härmapa...!

Jag hittade något roligt på en annan väldigt känd bloggares blogg, och busiga jag råkade visst kopiera frågorna. Naturligtvis är det mina svar på frågorna.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag fick se hur en bil körde av vägen. Det har jag aldrig sett förut! Och om jag själv får önska, så vill jag aldrig mer se eller vara med om en sådan incident under hela mitt resterande liv. Vilken tur att personen som körde av vägen inte fick några personskador. Inte ens på sin bil.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag är osäker på om jag ens gav något eller några nyårslöften... Kanske att jag skulle sluta äta godis. Haha... Det gick ju som det gick - med andra ord... Dåligt!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja! Ganska många faktiskt. E och A fick söta K, J och CJ fick söta A och I och P fick söte L alldeles jättenyss.

4. Dog någon som stod dig nära?
I början av året dog en av mammas kusiner, men jag hade bara träffat henne en gång när jag var c:a 5 år gammal.

5. Vilka länder besökte du?

Sverige...? Jag bor ju gaaanska nära Norge. Räknas det? :)

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?

Min ungdom! Jag fyllde ju 30 år i oktober 2009. ;)

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?

Det har hänt en massa trevliga saker detta år, så det är ganska många datum jag kommer att komma ihåg. Men min och Es 30-årsfest var riktigt skoj.

8. Vad var din största framgång 2009?

Jag tycker att jag har haft många framgångar.

9. Största misstaget?

Hm... Ja, vad kan det vara?

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Inte något allvarligt.

11. Bästa köpet?

Min nya kamera.

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Kläder och skor.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Min familj och mina vänner!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Mando Diao - Gloria + Dance with Somebody
John ME - Love Is My Drug
Erik Zettervall - Jag hjärta du = sant
Maskinen - Segertåget
Anna Ternheim - What Have I Done

Maskinens och Anna Ternheims låt är nog från 2008, men jag har i alla fall lyssnat på de låtarna detta år.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Kanske varit lite mer kär...

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Undvikit att bli kär?

18. Hur tillbringar du julen?

Med nära och kära.

19. Blev du kär i år?

Nä, inte det.

20. Favoritprogram på TV?

True Blood, utan tvekan!

21. Bästa boken du läste i år?

Böckerna som True Blood är baserad på är mycket bra.

22. Största musikaliska upptäckten?

Jag har kört med säkra kort, men Erik Zettervalls musik är väldigt bra.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?

Bl a Efva Attling-ringen Moon Walk...

25. Något du önskade dig men inte fick?
Nej, faktiskt inte.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?

Jag hade kalas med familjen. Vi åt gott och hade det jättetrevligt!

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Kanske en tripp till London. :)

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?

Casual cosy...? Nä, jag har ingen aning. Jag har ingen stil. Ramlar in i garderoben och det som fastnar på kroppen får duga. :)

29. Vad fick dig att må bra?

Hemmets lugna vrå.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?

Jag förnekar inte att Robert Pattinson är och förblir en vacker människa, men Gerald Butler är alltid en sexy man av hög rang. ;)

31. Vem saknade du?

Min pappa, som vanligt...

32. De bästa nya människorna du träffade?

Åh, vem kan det vara?

Vilka fantastiska svar! Jag kanske måste revidera dessa svar vid senare tillfälle.

Have a really nice evening!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia