Julmys x 2

Vi hade julmys på jobbet på torsdag. Kvällen började med ett knytkalas i form av ett litet julbord. Mina arbetskollegor hade bland annat tagit med sig följande maträtter till julbordet:
  • Gravad lax
  • Pepparlax
  • Janssons frestelse
  • Karré med plommon
  • Ostpaj med äpple
  • Köttbullar
  • Prinskorvar
  • Rödbetssallad
  • Tunnbröd
  • Hembakat bröd

Maten var jättegod! Jag brukar inte vara alltför förtjust i Janssons frestelse, men denna JF var helt otroligt god. Jag måste be om receptet.

Efter maten var det dags för efterrätt:

  • Glögg
  • Pepparkakor
  • Ost
  • Skumtomtar
  • Kladdkaka med grädde
  • Apelsiner blandat med nötter och russin
  • Ischoklad
  • Clementiner

Ja, mums är bara förnamnet. Vilken fest!

Vi pratade och hade allmänt trevligt. Efter ett tag började vi spela sällskapsspelet Cranium. Mitt lag förlorade två gånger. Kan jag inte vinna bara någon liten pytte gång? Nä, otur i spel, tur i kärlek?

Tummen upp för kvällar som denna!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia