Fyrklöver united again!

Under julledigheten träffades jag, T, I och H för trevligt sällskap och god mat. Vi träffades på Piteå Stadshotells restaurang 1906. Vi träffades relativt tidigt på kvällen, så det var inte så många människor på plats till en början.

Vi valde att äta trerättersmiddag och detta valde jag att äta:

Förrätt
Toast med ristad renstek & gräddkokta kantareller

Varmrätt
Husets klassiker med strimlad oxfilé i krämig Roquefort-sås.
Serveras med bakad potatis, liten sallad & rostat bröd.


Efterrätt
Pannacotta på vit & mörk choklad med rabarbergelétäcke

Jag hade ätit väldigt lätt till lunch så jag var riktigt hungrig när maten började komma in. Förrätten var mycket god - jag älskar kantareller! Varmrätten var helt okej. Jag gillade krämigheten i såsen, men smakupplevelsen var inte en tiopoängare. Efterrätten smakade gott och den var väldigt snygg.

Under tiden vi åt vår mat pratade vi på om en massa trevligt. Det var verkligen kul att få träffas allihop. T hänger ju i Stockholm så när hon kommer Piteå (det vill säga hem-hem) så vill jag så gärna träffa henne!

Efter maten åkte vi på en Carros joyride. Det låter säkert väldigt fånigt, men det är en rolig biltur som vi har kört sedan vi fick körkort (typ).

T avvek efter Carros joyride, men jag och I följde med till H och hemma hos H spelade vi spel med Xbox 360 Kinect tillsammans med K. W vaknade och ville umgås med oss. Han var väldigt peppande och peppning behövdes onekligen. Jag är hur dålig som helst på att bowla och inte blev jag bättre av att jag bowlade via Xboxen. Nej, nej... Det var dock ett jätteroligt spel. Vi hann med att spela volleyboll (det gick dock bättre), boxning (det gick HEMSKT) och femkamp (HAHA, tillåt mig skratta). Femkampen var otroligt skrattretande. Att hoppa och skumpa är roligt - när man slipper se hur man ser ut när man gör det. Varför måste man få flashbacks av sina prestationer när man har spelat på detta spel? Tragiska värld. Jaja, det var i vilket fall beroendeframkallande och jag vill gärna ha en Xbox 360 med Kinect. Ja tack!

Vilken toppentrevlig kväll! Det gör vi om!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia