Happy New Year...!

Nyårsafton spenderas i sällskap med min släkt. Vi blev bjudna till min moster och hon hade lagat en kanongod nyårsmiddag.

Varmrätt
Räkpaj med rom- och rödlökssås

Fläskfilé och potatisgratäng tillsammans med olika såser

Svampomelett

Sallad


Dumt nog så fotograferade jag inte denna succémåltid. Pajen var obeskrivligt god och den tog slut innan en nyårsfirande hann säga SKÅL! Jag måste genast få receptet på denna skapelse så jag själv får testa att laga den.

Bild från Expressen

Efter maten såg vi på Snowroller - Sällskapsresan II. Är jag ensam om att kunna se Sällskapsresan-filmerna om och om igen, utan att känna mig det minsta less? Okej, jag kan kanske inte se filmerna varje vecka, men kanske en gång om året. Jag blir dessutom så sugen att åka på en sådan där resa, men då lär jag väl bli besviken om jag inte träffar någon Stig-Helmer eller Ole. ÅH! Ständiga orättvisa!

Vi fick dessutom efterrätt. Mums!

Efterrätt
Fruktsallad
Hallon & jordgubbar
Glass
Grädde


Fruktsalladen kändes väldigt fräsch och den passar året om. Även om jag var väldigt mätt så hade jag gärna ätit lite mer av denna efterrätt.

Bild från Aftonbladet

Innan 12-slaget tittade vi på Jan Malmsjö när han skulle yttra de berömda orden "Ring, klocka, ring. Ring in det nya året..." ur dikten Nyårsklockan - men de hade ju förändrat the so-called layout. Jan Malmsjö fick göra någon slags nedräkning efter han hade läst dikten innan det gamla året gick över till det nya året. Det kändes lite underligt och enligt Aftonbladet var Malmsjö inte alls nöjd med det nya upplägget. Jag har full förståelse för hans åsikter att det inte alls var ett bra sätt att fira in det nya året. Kalla mig för traditionalist, men jag föredrar det gamla upplägget.

Vi drack Pommac och tittade på raketer och de mer miljömedvetna papperslyktorna som berikade himlen denna grådisiga nyårsnatt.

Vilken fin nyårsafton! Fint sällskap och god mat! Gott Nytt År! Let's hope it's a good one.

Kommentarer

Björn sa…
Sällskapsresanfilmerna, eller i.a.f. de tre första går att se ett antal gånger utan att ledsna. Tycker nog själv att 2:an är bäst men alla har sina ljusa stunder fortfarande
Björn sa…
Visst, första Sällskapsresan har "Robban och Berra" som klår vilka andra karaktärer ur serien som helst på fingrarna men de är med lite för lite för att jag ska tycka att ettan är bättre än tvåan. En film bara om de två hade varit kanon dock. Kan rekommendera den här länken: http://www.youtube.com/watch?v=GV2n00avRB0&feature=related

Egen version av Arn? Det var en ambitiös elev! Det får du rapportera om hur det går

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia