Rooney Mara vs Noomi Rapace

Bild från Aftonbladet

Nu när bilderna på Rooney Mara som karaktären Lisbeth Salander har kommit ut blir jag faktiskt väldigt nyfiken att se The Girl with the Dragon Tattoo. Hoppas verkligen att Mara lyckas porträttera Solander på ett sätt som matchar hennes utseende.

Jag måste dock vara ärlig för även om Mara ser väldigt tuff ut som Salander så ser Noomi Rapace mer realistisk och naturlig ut. Det kanske har att göra med att jag redan har sett Rapace i Män som hatar kvinnor och vet att hon gör sin roll med bravur.

Enligt Aftonbladet gjorde Mara verkligen allt för sin roll. Hon piercade sig i öron, ögonbrynet, läppen, näsan och bröstvårtorna. Hon hade inte ens gjort hål i öronen innan denna roll. All cred till Mara! Enligt iMDb så använde sig Rapace endast av sina gamla piercingar som hon gjorde som ung punkrockare.

Maras Salanderfrisyr på Aftonbladet (se ovan) påminner en hel del om en frisyr som jag själv hade som 23-åring. Nu kommer inte några bildbevis på min Salanderfrisyr att publiceras på denna blogg. I alla fall inte i detta inlägg. Kanske om någon ber om ett bildbevis. Åter till Maras filmfrisyr... Hon passar riktigt bra i sin nya frisyr och jag känner knappt igen henne. Hennes romantiska utseende är helt och hållet gone with a hair cut.

Ja, ska vi titta på några snygga bilder på Rooney Mara som Lisbeth Salander...?


Stockholm i mitt hjärta
Bild från Cinema Blend


Lisbeth och hojenBild från GeekTyrant


Prima gothpunker
Bild från Filmnyheter


Salander i profil
Bild från Sound on Sight


Rökning dödar...?
Bild från Chic


It goes skin deep, baby
Bild från OnAired


Jodå, nog ser Rooney Mara ut att ha sin variant på Salanderutseendet. Längtar tills 21 december då The Girl with the Dragon Tattoo har premiär! Och när kommer det ut någon trailer?

Kommentarer

Björn sa…
Det ser ut som om Mara skulle kunna funka rätt bra i rollen faktiskt. Föredrar nog Noomi Rapace dock, med ett så bra original så kan man ju fråga sig om man behöver en kopia?
Obeka sa…
Viskar tillbaka: gör det! :) Kram!

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia