Friday, I'm in love...

I dag begav jag mig till Luleå för att eventuellt investera i något trevligt. Tyvärr lever jag på begränsade tillgångar för tillfället, men jag tänkte att jag åtminstone kunde få unna mig något litet.

Väl framme hittade jag ungefär genast en söt liten kjol på Indiska. Jag höll i kjolen... Jag fantiserade hur snygg denna kjol skulle passa till en lite för stor t-shirt... Ett linne... En kofta... Mmm... Jag kom tillbaka till verkligheten när jag såg blicken som min shoppingkompis gav mig. Blicken ingav inget hopp, utan den sa:
- Köper du den där kjolen, så vet du vad det innebär...
Jo, jag vet. Jag hängde besviket tillbaka kjolen. Om det är menat så finns den kvar till nästa gång. Hoppas, hoppas...

H&M hittade jag en väldigt söt kjol samt en paljettväst. Åhh... Återigen började jag dagdrömma om hur snygg den där kjolen skulle passa till både det ena och det andra plagget. Paljettvästen... Åh... Den var så vacker! Egentligen är jag inte så mycket för paljetter, men den här västen var så pass diskret att den passar med största sannolikhet till närapå allt. Jag behärskade mig, eftersom dessa plagg var jag egentligen inte så förtjusta i. Bara lite grand...

Vi besökte även KappAhl, och här brukar jag aldrig köpa annat än kanske något något basplagg i form av exempelvis ett linne eller t-shirt. Nu hade visst höstkollektionen kommit in, och jag hittade mig en fin lite längre kofta som jag omedelbart blev förälskad i. Den skulle passa även nu på sommaren, eftersom ärmen var kort. På hösten kan man ha en långärmad t-shirt under... Jag hittade också en snygg, lite längre skjorta. För att vara KappAhl, så var den ganska tuff. Jag fick återigen bilder av hur snygg den skulle vara till ett par tajts eller en kjol... Jag rycktes tillbaka till verkligheten när jag insåg att vi inte hade varit på allt för många affärer, och jag hade bestämt mig att jag bara fick köpa en sak - och den saken skulle jag verkligen, verkligen vilja ha!

Åhléns hittade jag en jättesöt grå klänning som jag nog måste investera i, men den kändes inte så brådskande. Lugn, lugn. Tänk - om det är menat så finns klänningen var vid senare tillfälle...

Ecco Shop & Company samt Euro Sko provade jag sandaler. Jag provade två par på Ecco Shop. Ena paret sandaler (märke Vagabond) satt jättebra, men såg inte alls bra ut på foten. Det andra paret sandaler (märke ???) satt inte alls bra, men såg bra ut på foten. Hm... Hur gör man då? Jag lämnade butiken och gick till Euro Sko. Där hittade jag mig ett par sandaler (märke Roots) som var mycket sköna, men de var lite dyrare än vad jag hade tänkt mig att dagens inköp skulle få kosta. Hm... Vad gör man då?
SkoSöder hittade jag ett par söta canvasskor (märke Superga) på rea, men färgen kändes inte okej. Gaah... Vilka problem man kan ha, eller hur...?

Min shoppingtur slutade med att jag köpte den långa koftan, och jag är mycket nöjd med den. Kvällen till ära hade jag på mig koftan, en kort kjol (Indiska), ett linne (Gina Tricot) samt min fin-fina sjal från Indiska. Woho!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia