På torsdag äts det pannacotta!

Denna dag var en otroligt vacker dag. På förmiddagen hann jag med en lång cykeltur i solen. Jag hann även med att sitta vid vattnet och betrakta små spigg som simmade runt och såg ut att må alldeles utmärkt. Detta gjorde även jag - alltså, mådde alldeles utmärkt i det finfina vädret.

På eftermiddagen skulle jag och H till Luleå på shopping + besök på Luleå Kalaset. När vi kom fram var vi som små barn i en leksaksbutik (läs: JAG!), och leksaksbutiken var Luleås butiker. Vi besökte Shopping, och där hittade jag mig en väldigt vacker orange klänning på D'Store (butik som rekommenderas å det varmaste!) som jag så gärna vill ha - tvekan att köpa klänningen har att göra med att jag är osäker på om jag passar så bra i just färgen orange. Om klänningen fortfarande finns kvar nästa gång jag besöker butiken är det ödet som säger att jag MÅSTE köpa denna klänning.

När vi besökte Lush köpte jag mig två tvålar, en Miranda och en Rock Star. Jag frågade H i samband med att jag luktade på alla Lushs Bubbelbitar (ex The Comforter luktar gudomligt):
- Varför har jag inte ett badkar...?
H svarade snabbt:
- Ja, jag frågar det mig själv också.
Dags att investera i ett badkar alltså.
Undra om min bostadsförmedling uppskattar ett sådant inköp...?

Miranda Soap (Lush)



Rock Star Soap (Lush)


Tro det, eller ej - jag besökte även Claes Ohlson! Inte dåligt. Jag brukar i snitt besöka denna butik c:a 1 gång per två år, sisådär. Detta besök berodde på att H skulle investera i dubbelhäftad tejp, och jag kunde ju inte vara sämre så jag investerade i ett nytt duschmunstycke samt kontaktlim.
Detta var väl mycket praktiska och bra köp...? Väl...?

Mina shoppingplaner för denna dag var att investera i ett par svarta Roots-sandaler, rutig skjorta samt en grå klänning, men vad var det jag köpte...? Jo, en tröja och ett hårband från Monki...?! Jag har ingen disciplin alls. Nåväl, jag är väldigt nöjd med min tröja (har på mig den nu) och mitt hårband, men jag vill ändå ha skorna och de övriga två klädesplaggen. Mycket vill ha mer...?

Charlotte top (Monki)


Mina sista inköp för dagen var en pocketbok (Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson), två isbitsformar (pussmunnar + hjärtan) samt duktyngder (rosor) som jag köpte på Lagerhaus. Väldigt trevlig butik, Lagerhaus.

Rosformade duktyngder


Shoppingen avrundades med middag på Waldorf Restaurang. Vi valde att slå på stort (hey, lönen inkom relativt nyligen), och det blev alltså tre rätters middag.

Förrätt: vitlöksbröd med aioli
Varmrätt: halstrad lax med potatis- och grönsakskompott
Efterrätt: mangopannacotta med jordgubbstopping

Mango Pannacotta

Valet av rätter passade utmärkt för en så varm dag som denna! Framför allt mangopannacottan... Mumsfilibabba, I tell you, mumsfilibabba!


Dagen avslutades med Luleå Kalaset och Rix FM Festival. Vi missade de första artisterna (Agnes, Freestyle och Basic Element), men resterande artisterna fick se höra och nästan se. Janet, Kim, H.E.A.T och Martin Stenmarck sjöng och hade publiken på sin sida. Detta är kanske inte några favoritartister, men ändå var det roligt att lyssna på musiken. Jag har ju framför allt ett gott öga till trummisen Crash i H.E.A.T. - han var väldigt aktiv denna korta spelning.

Vilken otroligt fin dag! Fint väder, trevliga aktiviteter och framför allt - toppenbra sällskap! Detta är livet på en pinne...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia