Some days are just A-OK

På torsdag hade jag det otroliga nöjet att få träffa min allra sötaste Sthlmskompis T. Hon är hemma på besök, och självklart vill jag hitta på något skoj med henne. Vi skulle träffa I och H också, så hela gänget skulle vara samlat.

Jag plockade upp T och därefter drog vi till stan för att träffa I. Vi pratade en massa och hade väldigt skoj. Jag fick mig t.o.m. en icetea med melonsmak från Wayne's Coffee. Mycket gott! När klockan närmade sig middag hämtade vi upp H och därefter åkte vi på Pizzeria Viking.

Vi hade en väldigt trevlig stund på Viking, men varför måste restaurangpersonalen börja städa matsalen under tiden folk fortfarande äter? Jag förstår att de städar bakomför disken/köket/disken/etc, men där folk äter...? Jag har jobbat på restauranger, men aldrig har jag varit med om att jag har blivit ombedd att städa i matsalsdelen under tiden det är folk där som fortfarande äter. Deras mat är väldigt god, så jag antar att det är därför man fortsätter att äta/beställa mat därifrån. Jag ger två tummar upp för deras mat, men jag rekommenderar er att inte äta mat där på plats drygt en timme innan de stänger - då har de nämligen börjat städa restaurangen. Ni kanske inte tycker det är något bekymmer...? Ja, då är det bara att äta där på plats även när de har börjat städa.

Efter maten var det dags för min joyride! Vi tog oss en tur till Norrbottens pärla, nämligen Älvsbyn. Tyvärr hände det inte sååå mycket där en torsdagskväll, men på OKQ8, ja, där hängde en del människor. Jag köpte alldeles för många tidningar (en av mina akilleshälar!) och därefter åkte vi vidare. Vi körde på världens minst reparerade väg, vilket fick mina vänner i baksätet att uppleva att deras byst levde a life of their own, so to speak. En av mina vänner uttryckte sig ungefär på detta sätt:
- Detta skumpande ger ju hängbröst!
Ja, vem vet? Ni som är sugna på att undersöka detta - hör av er till mig efteråt!

Kvällen var väldigt angenäm, och T - detta gör vi väl om?

Kommentarer

Björn sa…
He he, lysande replik. Spontana utbrott som det är lysande just för att de är så ögonblickliga
Theres sa…
Världens härligaste kväll med världens bästa vänner! Jag saknar er redan! Storkramen :)

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia