Confirm and pay your ticket, man!

Detta är egentligen old news, men hey, det gör väl inget?

Den 12-13 februari var det dags för Vilhelmina Winter Weekend (WWW) festhelg på Hotell Wilhelmina. Jag och några kompisar bestämde oss för att gå ut på lördagen på Hotellet för då var det trerättersmiddag och dansband. Woho! På fredagen var det tacobuffé och karaoke, och visst, det lät också kul, men jag var mer sugen på trerättersmiddag än tacobuffé. Karaoke kände dock lite bittert att missa, men jag får väl köra lite Sing Star i stället. Dansbandet skulle jag nog ha klarat mig utan... Fast jag kanske ska bli en trogen styrdanspingla i framtiden...? :)

Jag frågade runt om det var några som ville följa med och när jag ringde på Hotellet bokade jag tio biljetter. Måndag veckan innan WWW-helgen var så ringde en kvinna från Hotellet och frågade om jag skulle ha mina tio biljetter. Då svarade jag självklart ja. På torsdag samma vecka fick jag veta att tre personer inte kunde komma så när jag var och hämtade ut min middagsbiljett bad jag om att få ta bort tre biljetter. Det gick mycket bra.

Tisdagen samma vecka WWW-helgen var blev en av mina kompisar sjuk, och hon ringde och frågade om hennes och hennes sambos biljett gick att tacka nej till eftersom hon absolut inte var i form att gå ut på lördagen. Svaret blev nej, och det berodde på att jag hade bekräftat de platser som jag hade bokat. Hm... Bekräftat?

Vad betydde bekräftandet av bokningen då? Jo, när de hade ringt mig så hade jag bekräftat mina platser som jag hade bokat. Problem nummer 1 var bara att de inte hade sagt något om någon bekräftelse av biljetter och förklarat några villkor för bokningen. Den enda informationen jag visste om var att sista dagen för att hämta ut biljetterna var onsdagen innan WWW-helgen. Det konstiga var ju att när de ringde "bekräftade" jag tio biljetter. Hur kom det sig att jag fick ta bort tre biljetter på torsdagen, men inte två biljetter fem dagar senare?

Min kompis hörde av sig innan sista dagen för att hämta ut biljetterna, men det spelade ingen roll. Andra människor hade hört av sig om att köpa biljetter, men det var endast stora sällskap så två biljetter hit eller dit spelade ingen roll. Enligt Hotellet fungerade precis på samma sätt som om man har bokat biljett till en konsert och betalat sin biljett - även om man blir sjuk så får man inte tillbaka pengarna. Problem nummer 2 var bara att min kompis inte hade betalat sina biljetter. Hur kan det i sådana fall vara samma sak som om att man har köpt en konsertbiljett? Jag förstår att det är många som bokar platser till trerättersmiddagen och sedan bara avbokar, men nu handlade det om sjukdom, inte "jag-orkar-inte-gå-så-nu-avbokar-jag-mina-bokade-platser"-lathet.

På torsdagen kom Vilhelmina Aktuellt ut och i detta häfte så informerade Hotellet om att de outhämtade biljetterna till WWW-helgen på Hotellet skulle säljas ut från och med torsdag. Hm... Okej, så "bekräftade" biljetter kunde inte ha blivit sålt från torsdag då? Då spelar det ju ingen roll om de har en sista dag för att hämta ut biljetter till WWW-helgen, för då kan man ju vänta med att hämta ut sina biljetter till lördagen.

Vi hade i alla fall tur, för det var flera som ville köpa biljetterna. Hädanefter kommer jag dock kräva väldigt specifik förklaring på vad Hotell Wilhelmina har för krav när jag bokar exempelvis bord eller dylikt. Jag har aldrig varit med om någonting liknande tidigare, och jag har faktiskt varit i större städer än Vilhelmina, tro det, eller ej! :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia