I'm coming for you, Rachel...

Fredagskvällen blev hur trevlig som helst!

Vi började kvällen med att äta thaimat. Mums! Jag åt vårrulle och thaikyckling.

Efter maten tog vi fram snacks och godis. Och därefter började vår skräckfredag...

Första filmen vi såg var Poltergeist.


Ik...! Att så mycket kan hända en så söt liten flicka. Jag hade förberett mig på att den skulle vara läskig, men den var inte så läskig att jag var tvungen att sitta bakom en kudde. Något obehagligt som hände var att när det skulle hände något läskigt med en lampa i filmen så började kökslampan att halvblinka till några gånger. Ik...! Det var faktiskt väldigt läskigt. I slutet av filmen var A och A naturligtvis tvungna att skrämma mig och E. Självklart. H och A slapp skräckbehandlingen.

Betyg på Poltergeist? 3/5

Andra och sista filmen vi såg var Pet Sematary.


Oj... Ja, denna film var väldigt läskig. Återigen har vi en supersöt unge som är creepier than creepiest! Under denna film användes kudden rätt flitigt för att dölja en viss procent av TV-skärmen. Det kändes tryggast så. E hade babymonitorn alldeles bredvid sig och naturligtvis skrek K till alldeles hjärtskärandes när det var en lite mer läskig sekvens av filmen. Jag hoppade nog till lite grand, måste jag ärligt erkänna. Woops... :)

Denna film har dock världens läskigaste karaktär - Zelda. Ja, hon är t.o.m. läskigare än Freddy Krueger. Gaaah... Hon behövde inte säga mycket för att få mig livrädd!

Betyg på Pet Sematary? 3+/5

Jag gör gärna om en sådan filmtemakväll. Var det komedi som låg högst på önskelistan nästa gång...?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia