Körslaget 2010

Jag lovade mig själv att inte engagera mig, men jag var ju naturligtvis tvungen att se på Körslaget i lördags.

Här kommer mina personliga reflektioner kring kvällens prestationer (klicka på låttiteln om ni vill lyssna på originallåten):

1. Team Rongedal - This Love
Dessa herrar är verkligen engagerade och får verkligen igång sin kör. Jag tror att Gabriel Forss sa att det var en speciell låt att använda i kör, och det håller jag med om (hm, det kan ha varit I Gotta Feeling han sa detta om). Det är närapå att det inte skulle fungera, men jag tycker att bröderna Rongedal gör det riktigt bra! (+++)

2. Team Mojje - I Gotta Feeling
Helt okej, helt okej. Roligt låtval! Men jag är osäker. Jag hoppas att han väljer en mer "kör-ig" låt nästa lördag. (+++)

3. Team Picasso - We Built This City
OJ! Detta är en av mina favoriter! Vilket otroligt bra låtval. Picasso är engagerad som få och hon verkar onekligen älska att stå framför sin kör och leda dem till ett vackert körande. I like, I like a lot! (+++++)

4. Team Strömstedt - God Only Knows
Åh, denna låt är så fantastiskt bra! Men som körlåt...? Jag är osäker. Som premiärlåt skulle jag kanske inte ha valt denna låt. Snälla, Niklas! Ta en mer uppåtlåt till nästa lördag. Jag vill att du ska få stanna kvar! (++)

5. Team Sundblad - Wannabe
Linda är så otroligt cool och hon klär sig så oändligt snyggt. Hennes låtval var verkligen girlpower! Undra om hon väljer Girls Just Wanna Have Fun nästa gång...? :) (+++)

6. Team Gyllenhammar - Fox on the Run
Hej, favorit nr 2! OJ! Låten var så otroligt passande för kör. OJ! Kören var så samstämd. I like, I like a lot! Ralf är ju hårdheten själv, och det funkar. I like, I like a lot! Jag blev nästan lite sur på Gabriel när han sa att överstämmorna i kören tog bort hårdheten i hårdrockslåten. Öh, den här låten är väl ändå glamrock?! Jag tycker det passade jättebra! Jag fick direkt Rocky Horror Picture Show-vibbar, och det är definitivt något positivt! (+++++)

7. Team Moraeus - Jag såg i öster
Åh, den här kören var ju också bra. Väldigt samstämd. Låtvalet var också bra. Jag ville ju nästan inte tycka om Kalles kör, men det gör jag ju! :) Jag hittade dock inget filmklipp - synd ju! Enligt Aftonbladet så kommer Kalle att vinna. Ja, kanske... :) (++++)

Så där ja!

Vem kommer att åka på lördag? Jag är rädd att Niklas kommer att åka om han inte hittar sig en väldigt bra andralåt. Jag håller tummarna för Niklas!

Marie och Ralf måste stanna kvar! Ja, det måste de! :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia