It's a female thing...

Vilken dag...!

Vid ett speciellt tillfälle varje månad blir jag lite smått förändrad. Ja, vad kan det bero på? Nåväl... Jag har i alla fall känt mig hängig och allmänt urk. Att jobba har inte varit det allra roligaste, men det har gått så där. Att rätta gick inte alls på jobbet. Alls. Betyg för min arbetsdag: G-

Väl hemma däckade jag som en säl. Bokstavligen. Jag låg där i sängen som en säl som vilar sig på ett isblock. När jag vaknade var det dags för middag, men jag var inte speciellt sugen på mat. Alls. Efter maten gick det i alla fall hur bra som helst att rätta. Jag kände mig på G. Betyg för rättning: MVG+

Nu är jag väldigt pigg och vet inte riktigt hur jag ska göra för att bli trött. Några tips? Okej, jag kan ge mig själv ett tips - att inte vila när jag kommer hem från jobbet!!!

JO!

När jag vilade drömde jag en urkonstig dröm. Jag och mina kompisar var och badade på ett jättefint badhus (vet ej var, det var väl hjärnan som konstruerade detta badhus). Vi hade jättekul. Efter badandet skulle vi göra oss i ordning för att äta middag ihop med fler kompisar. En av mina vänner (H) sa till mig:
- Visst skyndar du dig med att göra dig klar?
Detta är inget ovanligt. Hon blir lite lätt irriterad på mig att jag tar allt för lång tid på mig som oftast. Problemet var att jag inte kunde göra mig klar. Jag hann inte ens en gång med och BAM så var H och I klara. WHAT?!? Där stod jag fortfarande oduschad i min baddräkt. I hade fixat håret jättesnyggt - hon hade lockat håret i korkskruvar - och hon hade på sig en jättefin röd-vit klänning. H såg jag däremot inte till, men jag hörde hennes röst:
- Va? Är du fortfarande inte klar?
Paniken växte och jag visste inte riktigt vad jag skulle säga. Det kändes precis som om jag var fastfrusen.
Helt plötsligt kom en massa andra kompisar in i duschrummet. Jag stod bakom duschdraperiet och skämdes. De hade värsta loungehänget (i duschrummet?!), och jag blev mer och mer arg. Till slut sa jag:
- Snälla, kan ni inte gå ut ur duschrummet?! Jag måste få duscha och göra mig klar innan vi ska och äta middag.
Då kom I och lugnade mig:
- Självklart! Vi går ut och väntar på dig. Vi ska inte äta middag förrän om några timmar.
Jag som kände mig så stressad...! Äntligen skulle jag få duscha i fred. Vilken underbart befriande känsla!

Hur ska jag tolka denna dröm? För jag vet inte. Det betyder säkert något väldigt viktigt för min personliga utveckling. :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia