Vilhelmina Winter Weekend

Äntligen! En festhelg!

Redan fredagen den 12 februari var det full fart i centrala Vilhelmina. Jag, E och A åt smörgåstårta till middag - underbart gott! Efter middagen gick jag och E hyrde Inglorious Basterds kring klockan 19.30 och då var det en hel del bilar ute och cruisade. Woho! En bil med några av mina elever passerade oss och då hördes det från bilen:
- BRRRÖÖÖÖL...! CAAAARRRROOOO...
De verkade ha väldigt kul. :) Jag gissar att mina elever hade fått i sig några folköl (ja, de är över 18 år).

Filmen var otroligt bra. Jag tyckte om den, även om den ändrade lite på historien. Kanske till det bättre...? Vem vet? Christoph Waltz förtjänar verkligen de priser han har fått. Hoppas han vinner Oscar för Bästa manliga biroll!

Denna afton var jag tyvärr ungefär lika pigg som en anti-mört, så jag åkte hem kl 21.30. Woho... Vilken partyperson jag är.

På lördagen blev det smörgåstårta till lunch hemma hos E. Även A och H fick sig en bit smörgåstårta. Den var t.o.m. godare denna dag. Mums. E gör supergoda smörgåstårtor.

Innan jag begav mig till E och A såg jag ut så här:


Ja, jag har på mig en t-shirt med Mimmi Mus. Och återigen ja, jag har köpt den på en affär för vuxna människor. :) Nej, jag hade inte på mig min Mimmi Mus-t-shirt på kvällen, utan jag hade på mig en svart tunika från Lindex, svarta paljetttights från H&M samt svarta kilskor från Din Sko.

E och A skulle ha lite förfest innan vi begav oss till Hotell Wilhelmina (HW) på kvällen. E gjorde smarriga cocktails. Tackar! A, H, P och S kom efter tag och vi hade jättetrevligt.

När klockan närmade sig 19.00 började vi bege oss till HW. Där träffade vi L och A. Partysällskapet var fulltaligt.

Trerättersmiddagen var väldigt mumsig! Så här såg menyn ut:

Förrätt
Laxrulle fylld med rökt sik och färskost. Serverades på grov toast med tomatvinegrett.


Varmrätt
Fläskfilé, pata negra med basilikahollandaise och rotfruktsgratäng.


Dessert
Mangopannacotta med hallonspegel.


Förrätten var underbart god. Varmrätten likaså. Desserten var god, men hallonspegeln var lite väl hård - den kändes nästan som gele - men nog gick efterrätten ner i alla fall. :)

Jag höll på att glömma bort att fota maten (vilket jag i och för sig alltid glömmer bort), men jag ville verkligen fota denna kväll. Förrätten glömde jag så klart bort att fota, så jag bad om att få fota förrättstallriken av en tjej som satt i bordet bredvid. Hon skrattade och sa att det gick jättebra. Tack ska du ha! :) Jag höll på att glömma att fota varmrätten så det syns ju på kortet att jag har börjat äta från maten. Ähh... Det duger!

Se så söta vi var...!



Efter maten kom H och joinade vårt sällskap. Trevligt, trevligt! Vi drack och pratade och hade väldigt kul.

Av människorna som åt middagen var det kanske fem personer jag kände, på ett ungefär om man bortser från dem jag åt middag med. Efter eftersläppet kände jag igen några fler, och det var... Tada...! Elever! :) De var väldigt trevliga och kom och hälsade. Jag fick träffa mina f.d. elever som tog studenten förra året. Jag saknar dem. Kan inte alla mina f.d. elever börja om skolan igen? :) Det tycker jag i alla fall.

Vi dansade på discodansgolvet, men det var väldigt varmt där. Väldigt litet utrymme och noll ventilation - gissar jag då. Varför kan uteställen inte satsa på någon form av fläktsystem? Okej, jag förstår ju varför det ska vara varmt och gött på dansgolvet - då köper gästerna mer dricka. Jag tycker dock det är skönt när det är lite svalt på dansgolvet, för då dansar jag gärna utan avbrott hur länge som helst!

Jag utmanade dock ödet! Jag dansade styrdans. Tyvärr kan jag inte säga att jag var speciellt duktig, men det är roligt när man får dansa med någon som faktiskt kan dansa. Jag känner mig så stel och nervös när jag dansar styrdans. Usch... Jag borde ju faktiskt bara slappna av och låta mig föras i dansen, men icket! Nåväl, jag får väl träna på det där med att bara re-la-la-laxa...

Vi trodde att HW skulle stänga klockan 1, så jag började faktiskt känna mig lite trött där strax innan 1-snåret. Det visade sig att de faktiskt stängde kl 2, men vi gav upp strax efter kl 1.

Vilken trevlig kväll! Trots allt tjorv med middagsbokningen så hade jag en väldigt rolig kväll. Omstart, någon...? :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia