And the bells are ringing out for Christmas Eve...

Julaftonsmorgonen inleddes passande nog med gröt och efter frukosten började jag att göra mig klar. Vi skulle vara klockan 15.00 hos M och S för att fira julafton där. Jag och mamma hämtade upp E. När vi var framme hos M och S insåg jag att jag hade glömt min kamera och vår present till M och S, nämligen Ballerina pops.


Jag körde hem och hämtade det jag hade glömt så jag missade ungefär 15 minuter av Kalle Ankas jul, men jag har ju sett den några gånger. Väl framme (igen) drack jag glögg och åt hemmabakade pepparkakor med mina släktingar. Så mysigt!


När det var dags för att äta var det så gott med julmat. Jag åt för fulla muggar av och mumsade i mig av den goda maten. 


När vi hade ätit inväntade vi tomten, eller rättare sagt... Tomtenissarna. Vi var ungefär fyra, fem tomtenissar som delade ut julklappar, men det tog ändå en ganska lång stund för det var en hel del julklappar i år.


Jag fick mig en fin liten hög med julklappar. I mina julklappar fanns det bland annat Efva Attlings The Look of Love-halsbandet, Lush duschkräm/schampoo Snow Fairy, tomte med ylleluva och skägg, nattlinne, broddar, Skinplan ansiktsvatten, hörlurar, Daisy bowl från Indiska, Apoliva handkräm och body souffle gröna frukter och mynta, puder från Clinique... Jag blev otroligt nöjd med mina julklappar. Tack så mycket!


Efter julklappsöppnandet var det dags för lite efterrätt. Ris à la malta, glass, bär, ja, you name it! Mycket gott med lite sött efter julbordet som är lite salt.

När vi hade ätit efterrätt och druckit kaffe började kvällen lida mot sitt slut. Vi var med största sannolikhet alla väldigt mätta och belåtna - både vad det gällde maten, sällskapet och julklapparna.

God Jul!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia