I väntan på julafton...

En riktigt bra jultradition är jul- och adventskalendern. Redan som liten älskade jag att få antingen julkalendern eller en vanlig adventskalender.

Min favorit bland julkalendrarna är Sunes jul från 1991. Det allra bästa avsnittet är när familjen Andersson äter julbord ute.





 Helt otroligt bra!

Mina favoritadventskalendrar är två adventskalendrar som jag fortfarande har i min ägo. En av dem fick jag som liten. Det är en korsstygnssydd bonad med 24 små ringar där man kan hänga små paket. Den är väldigt fin och jag hoppas att jag får återanvända den i framtiden.

För några år sedan fick jag min andra favoritadventskalender, vilket är en väldigt tjusig adventskalender i form av ett pepparkaksslott. Slottet är köpt på Åhléns och passar alldeles utmärkt i mitt sovrumsfönster.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia