Äntligen dags för julmarknad!

Under julen är julmarknader mysiga att besöka. Mina favoriter är Gammeldags marknad i Öjebyn och Fagervik julmarknad.


Gammeldags marknad i Öjebyn
I år var julmarknaden i Öjebyn 19-20 november. Oturligt nog var det inte lika mycket snö som 2010, men det var ändå roligt att gå och kolla på marknadsstånden. Vad jag alltid brukar köpa är slobben som steks utomhus över öppen eld. Mums!

Fagervik julmarknad
Samma helg som Skyltsöndag - i år den 26-27 november - är det julmarknad på Fagervik. I år storhandlade jag där, bland annat en liten gåva, ett smycke till mig själv och fika. Bra vidd på mitt julmarknadshandlande.


En marknad jag gärna hade besökt 4, 11 eller 18 december var Hägnads traditionella julmarknad. Gammelstads kyrkstad är ett vackert ställe oberoende vilken årstid det är, men självklart är det speciellt när det är vinter och julmarknad. Nästa år får jag ta mig en tur till Gammelstad och gå på julmarknaden där.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia