Julmusik

Bild: CDON

Bild: Yahoo Music

När jag var liten lyssnade min familj alltid på AgnethaLinda-julskivan Nu tändas tusen juleljus (1980) och Jan Malmsjös julskiva Låt mig få tända ett ljus (1987) när vi pyntade inför första advent. Jag kunde lyssna på dessa julskivor om och om igen!


Bild: Amazon

Bild: CDON

Mina senaste inköp gällande julskivor är Jul i folkton (2005) och The Hotel Café presents Winter Songs (2008). Sofia Karlsson och Sara Bareilles & Ingrid Michaelson är tre väldigt talangfulla sångerskor som sjunger så vackert! Lyssna på dessa skivor och upptäck deras och andra vackra julsånger.


Min favorit bland julsånger är utan tvekan The Pogues and Kirsty MacColls Fairytale of New York. Hur kan man inte tycka om denna låt?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia