Bankbesöket som blev en fest

Onsdag den 2 juni
Denna eftermiddag skulle jag och H fara på banken, men det lustigaste var att när jag kom till H så tog hon mig in i hennes hus och där var också E! Jag blev aningens förvirrad, men det visade sig att bankbesöket bara var en cover up för en överraskningsfest. För mig...! Det var redan planerat att vi skulle bada och basta på Hotell Wilhelmina som en avslutningsfest, men det var visst också en cover up för den riktiga festen. Oj, oj, oj! Jag blev jätteglad!

Jag, H och E drack Rotaris mousserade rosévin och åt snacks och doppade ananas i smält choklad. Herregud, vad gott! H gav mig ansiktsbehandling och mina fötter fick sig ett fotbad. Herregud, vad underbart! Bör jag tillägga att jag njöt av goda vänner samt god mat och dryck...?

Efter ett tag kom C med sin snygga cab och vi körde raggen. Det var jättekul! Vi träffade på några elever som såg allmänt förvirrade ut när vi vinkade åt dem. Ja, även som vuxen kan man ha kul. Lovar och svär!

När vi hade raggat klart for vi och lämnade bilen hos C och därefter skulle vi gå till nästa ställe. C och E påstod att det var JÄTTE-långt dit vi skulle, men vi var framme efter c:a 2 minuter. Vi skulle basta på Lilla Hotellet. Åh...! Vad mysigt! På Lilla Hotellet var det fler som anlände, bl.a. L, C, A, P, B, S, M etc. Ja, vi blev rätt så många som ville basta och äta lite snacks innan middagen. Det var så oändligt skönt att få basta. Ja, att basta är nog en av mina favoritsysselsättningar.

Jag hade gärna kunnat sitta i bastun för resten av kvällen, men det var visst fler saker vi skulle göra. Vi gjorde oss i ordning, för vi skulle bli hämtade och sedan åka dit vi skulle äta middag. Och vad långt vi åkte för att äta middag... Vi åt middag på... Lilla Hotellet! Ännu fler människor hade dykt upp till middagen och det var så roligt att se alla.

Förrätt

Toast med äggröra, älgkött och grönsaker


Varmrätt
Kött, beasås, ugnsrostade rotfrukter och grönsaker

Efterrätt
Chokladkaka och grädde


Inte nog med att det var roliga aktiviteter och god mat, jag fick presenter också!
  • Presentkort på massage
  • Filt med renar på
  • Nyckelring som ser ut som en ren


Allt detta var paketerat i en fin svart ask med renar. Tack ska ni ha! Vilka toppenpresenter.

Jag fick dessutom sjunga. Dels när vi satt till bords, dels efter middagen för E hade tagit med sitt SingStar. Åh! När vi satt till bords hade de gjort ett sånghäfte för kvällen och vi sjöng diverse låtar, bl.a. Nere vid Piteälva. Och även om jag inte vann när jag sjöng SingStar gjorde det ingenting! Det var bara en sådan där kväll - jag var lycklig som en lärka och unnade alla andra en vinst när vi spelade SingStar. Tänka sig...

Efter SingStar-sjungande ville visst Lilla Hotellet släcka för kvällen. Ja, det var nog dags att tänka på refrängen. Det var ju arbetsdag dagen därpå.

Tack för denna kväll! Det var otroligt kul, även om orsaken till festen kanske inte är fullt lika rolig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia