Girls Just Want To Have Fun

Fredagen den 11 juni
A hade bjudit in mig, E, K, C, I, S och S:s kompis S på middag på kvällen. H skulle också komma. Vilken toppentrevlig kväll detta skulle bli!

J, A och E for och handlade efter studenternas avslutning och när jag kom hem var jag helt knäckt. Jag vilade en stund innan jag började göra mig i ordning för att gå upp till A.

Väl uppe hos A drack vi gott innan vi skulle äta. A hade förberett tapas. Bör jag tillägga att det såg utomordentligt gott ut? Vi fick bl.a. lufttorkad skinka, oliver, fetaost, sallad, kryddig korv, bröd. Mums…!

Efter maten var det dags för SingStar. Och som vi sjöng. Det var jättekul, för vi har inte sjungit alltför mycket SingStar på senaste. T.o.m. K blev fast för SingStar. Det var egentligen inte så underligt, eftersom SingStar är otroligt fängslande.

Vi lyssnade på bra? dålig? Musik. Detta var kvällens s.k. playlist som kördes:
RihannaRude Boy
Lady GagaTelephone
StromaeAlors On Danse

Vissa i sällskapet var väl inte alltför nöjd med dessa låtar, men men… Man tager det man haver.

S hade hört av sig tidigare under kvällen och berättat att Hotell Wilhelmina inte skulle ha öppet denna afton för studenterna, eftersom någonting tydligtvis hade inträffat. Det kändes väldigt oturligt att studenternas kväll var tvungen att förstöras. Om de hade fått veta detta innan fredagen hade något annat festligt gått att ordna. Krogen hade öppnat för studenterna, men det kändes lite epigt för att vara ärlig.

Vi var lite smånyfikna att veta hur studenterna hade haft under kvällen, så vi planerade att gå till Krogen och kolla läget. Väl framme träffade vi bl.a. S och S. De hade inte tyckt att kvällen varit speciellt trevlig och de hade inte ens tagit studenten denna dag. Och jag förstod helt och hållet varför. Krogen hade öppnat för studenterna, men alla studenter hade inte tagit sig in för det var för många inne på Krogen redan så de släppte inte in några fler. De hade inga ordningsvakter så det hade visst blivit lite väl stökigt och då hade de stängt Krogen. Det är helt och hållet förståeligt, men ändå. Tänk om Hotellet ändå kunde ha haft öppet.

S ordnade med skjuts och det kändes skönt. Vi höll alla på att bli uppätna av mygg.

Vilken toppentrevlig kväll!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia