Sista lektionen med HR3

Torsdagen den 3 juni
Jag och S hade planerat en sista aktivitet med HR3:orna. S hade flyttat sin lektion från onsdag till torsdag så att jag kunde vara med på HR3:ornas sista kökslektion. Wiii, men samtidigt snyft!

När jag äntligen tog mig till Restaurang Malgomaj upptäckte jag att jag hade fått en ny elev, T. Han hade visst gått med HR3:orna sedan ettan, men jag hade väl inte bara sett honom. Myyystiskt. Det var nästan så att jag fick ifrågasätta mitt eget minne, men bara nästan. :)

I och A med deras nya klasskompis Spiderman


Nästan hela klassen samlad


M ordnar med hallonen till efterrätten


Mina elever lagade mat für alle - ja, de var jätteduktiga. C hade stekt pilgrimsmusslor och S kom med bröd så vi åt vår förrätt på stående fot. Pilgrimsmusslorna var mumsigt goda (MVG+)! E ordnade med rödvinssky och om jag inte minns fel hade hon också hand om oxfilén. Köttet såg otroligt gott ut. Mums!

Varmrätten blev alltså:
  • Oxfilé
  • Rödvinssky
  • Klyftpotatis
  • Ugnsstekta blandade rotfrukter
  • Sallad
Och det var otroligt gott! Köttet var väldigt mört och saftigt. Perfekt stekt. MVG+ för varmrätten.

Vilken tur att I och A ser engagerade ut - E är också med i leken, men döljs av A:s hand.


S hade gjort efterrätten och det blev min favorit (tackar!) - nämligen pannacotta med hallon till. Oj oj oj! Definitivt MVG+...!

Efter maten tog jag mig friheten att fotografera lite grand. Här kommer några bilder på eleverna.

M och A myser!


M ser lagomt road ut, men C och S ser väldigt glada ut.


E, N och M posar så sött, medan E verkar satsa på en lite mer avancerat look.


Åh, vilket fint kort på S, L, N och E.


E fortsatte med sina lite mer avancerade poseringar. Det verkar som M fick lida lite för konsten där.


Efter maten skulle HR3 ha lite fest och jag begav mig hemåt. Tack för en toppendag! Ska vi anordna en liknande middag om 10 år? :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia