Flytten från Villis

Söndagen den 27 juni hyrde jag mig ett släp med kåpa och tillsammans med mamma och M åkte vi till Vilhelmina för att hämta mina resterande möbler. Jag och mamma hade varit och städat lägenheten innan så nu var alla saker packade i kartonger och IKEA-påsar. Jag måste erkänna – att städa ur lägenheten kommer inte att platsa på min topp 10-lista av saker att göra. Snarare på min topp 10-lista av saker jag inte vill göra. Även om lägenheten inte var smutsig, så var vi ju tvungna att vara noggranna med städandet. Jag hoppas onekligen att städandet blev godkänt. Än så länge har jag då inte hört något av Vibo. *håller tummarna*

När vi åkte till Vilhelmina gick det väldigt sakta i jämförelse med att köra bil utan släp. Vi tog oss en fikapaus efter Arvidsjaur. Tyvärr tror jag nog att jag lyckades döda en fågel, en liten fågel. Förlåt mig, lilla pippifågel!

Färden startade klockan 7.30 på morgonen och vi var framme vid lunchtid. Det första vi gjorde var att lasta på min fina soffa på släpvagnen och körde den till C. Därefter åkte vi tillbaka och lastade på alla andra saker. Jag var djupt imponerad av M:s förflyttningsanordning som han hade tillverkat för att lättare kunna flytta fönster. Det gick jättesnabbt att flytta sängen med hjälp av den. Lätt var det till och med!

Även om jag hade sålt saker samt lämnat bort en del saker till second hand så hade jag OTROLIGT mycket saker. Jag börjar faktiskt överväga att endast äga max typ 25 saker. Det känns helt sjukt att man samlar på sig så många saker. Saker som man kanske inte ens en gång behöver mer än en gång, exempelvis böcker, filmer och skivor. Eller kanske kan jag börja ge bort en sak som jag har i min ägo så fort jag köper mig en ny sak? Jag får fila på min framtida filosofi gällande materiella ting.

Alla saker och möbler var uppe på släpet när klockan var ungefär 14.00. Mamma hade gett järnet när hon hade hjälpt mig med att bära grejor och likaså M. M var dessutom helt otroligt bra på att packa alla grejor så de rymdes samt inte skulle flyttas omkring under resan hem. I ärlighetens namn vet jag inte hur jag och mamma hade klarat oss om vi inte hade haft med oss M. Tack snälla M att du följde med till Villis och hjälpte mig med flyttandet!

Innan vi åkte hemåt åt vi lunch på Hotell Wilhelmina. Jag åt röding. Mums!

Det kändes som om det gick mycket fortare att åka hemåt än när vi körde till Villis. Undra varför…? Vi var hemma när klockan var 20.30. Väl hemma fick ännu mer bärhjälp. Tack så mycket!

När alla möbler och saker äntligen var under tak åkte jag och lämnade tillbaka släpet. Vilken skillnad det är att köra bil med släp och utan släp. Det måste vara betydligt tyngre att köra med husvagn.

Väl hemma ordnade jag med sängen (dammsög samt renbäddade den). Därefter däckade jag.

What a day! Tack återigen för all hjälp!

Kommentarer

Nadja sa…
MEN HALLÅ?! Vad är det jag läser? Har du fyttat härifrån? Har du fått jobb i Piteå? Hallå :(

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia