The day before the day...!

Torsdagen den 10 juni
Detta var den sista dagen med lektioner. Dagen började med betygssättning. Ettornas betyg. Nu var det klart! Skönt…! Snart sommarlov. Äntligen!

Under den sista svensklektionen med ettorna hade vi betygssamtal samt fika. Mina betygssamtal gick väldigt snabbt eftersom många från min grupp i svenska inte kom på den sista lektionen. Det tog betydligt längre tid för M och H att ha sina betygssamtal i sina grupper. Undra om jag skulle ha pratat längre med de få elever i min grupp som hade kommit på lektionen…? Det var en mysig stämning i klassrummet när eleverna fikade och jag tror faktiskt att i princip all fika tog slut.

Till min sista engelsklektion för denna termin hade jag översatt NV3:ornas tipsrunda till engelska. Alla frågorna fungerade inte riktigt klockrent, men de bytte jag ut till andra frågor. Jag var faktiskt lika nöjd med denna tipsrunda som med den svenska originaltipsrundan som A hade haft på måndagen med NV3:orna.

När lektionen hade börjat fick eleverna göra en utvärdering av kursen. Därefter var det dags för tipsrundan. Jag följde med eleven som började göra tipsrundan och satte upp frågorna allt eftersom. När jag hade satt upp alla frågorna gick jag en snabbis in på mitt arbetsrum för att lämna lite grejer. Då kom G och J som var klara med tipsrundan in och hade med sig en present till mig. Men vilka raringar! Det var en sådan där söt liten nalle som ser lite ledsen ut och han håller i ett hjärta. Tack ska ni ha! Den var jättefin. Check it out...!


När alla eleverna var klara med tipsrundan och när jag hade tagit ner alla frågorna, rättade jag elevernas svarspapper och vi hade en klockren vinnare – D. Grattis! Jag gick igenom frågorna med eleverna och då kom en av C:s elever. Han fick nästan alla rätt på tipsrundan! Wow! För att avsluta lektionen bjöd jag mina elever – som redan hade fått fika – på glass. Det var faktiskt jätteskönt utomhus. Solen sken och det var riktigt varmt. Vilken fin avrundning på min sista lektion för denna termin.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia