Marknadshelg

Den 2-4 juli var den årliga Öjeby Marknaden. Självklart besökte jag den i vanlig ordning i år också.

På fredagen for jag, mamma, E och M på marknaden. Vi lyckades till och med få plats vid vår kyrkstuga. Det hör inte till vanligheterna.

I vanlig ordning var det varmt och mycket folk. Vi gick vår vanliga runda. Mammas favorit är Stina Jakobssons Design och där var vi ett bra tag. Både mamma och M hittade fina plagg på detta ställe.

På Skyltsöndag förra året hittade jag ett väldigt fint tennläderarmband, men jag hade inte några kontanter. Kvinnan som sålde detta armband sa till mig att hon kunde hålla på det. Tyvärr glömde jag alldeles bort det, men som tur var ringde hon upp mig och frågade om jag fortfarande ville ha läderarmbandet. Självklart! Jag köpte armbandet ögonabums! Här har vi det rosa tennläderarmbandet:


I ärligheten var vi nog ganska dåliga på att shoppa på marknaden. I stället gick vi och åt på Margretelund. De hade buffé och pitepalt. Palten var mytologiskt god. Säger jag som är inbiten paltätare. :)

Efter marknaden åkte vi hem till mamsen och fikade. Vi orkade inte vara på marknaden eftersom vädret vara makalöst soligt och varmt med nada sommarvindar - d.v.s. vi höll på att svettas ihjäl. På altanen var det underbart skönt! Tack och lov för det!

Jag hann med att gå på marknaden ett varv till. Då köpte jag mums-mums, jägarsaft, polkagrisstänger och tvål. Tyvärr fick jag inte ens smaka på jägarsaften eftersom jag råkade tappa flaskan c:a 10 cm på marken. Flaskan (som var av glas) gick inte sönder då, men när jag kom hem och skulle hälla över saften till en annan flaska så gick botten på saftflaskan sönder. Tydligtvis måste trycket ha gjort att flaskbotten släppte när jag väl öppnade flaskan. Problemet var bara att jag hade på mig min nya favorit-t-shirt och gissa vad? Jo, jag fick en hel del saft på t-shirten. ÅH, vad jag blev arg. Egentligen dumt att bli arg, eftersom det faktiskt går att tvätta, men ändå.

Tvålen från Sanna of Sweden som jag köpte har jag dock inte behövt bli arg på. De olika tvålarna luktar suveränt gott!


Längtar redan till nästa års marknad!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia