Efterfrågan: terapeut? 23 oktober 2008

Okej, jag är inte glad idag. Alls.

Kan någon ge mig lindring i form av en glädjeenergirush i form av...? Ja, vad? En terapeut kanske? Stenar...?

Dagen kunde omöjligt börja bra. Under natten hade jag drömt en väldigt osammanhängande dröm om att jag bland annat var på en flygplats. Jag försökte hitta toaletten, men det var omöjligt. När jag väl hade hittat toaletten så var några typ terrorister där och försökte planera något stordåd (vet dock ej vad), och självklart upptäckte de mig och jagade mig över hela flygplatsen. Jag lyckades få en plats på ett flygplan - vet ej vars - men jag var tvungen att köpa mig en ny flygbiljett i falskt namn, eftersom de visste mitt riktiga namn och skulle naturligtvis följa efter mig om de visste var jag åkte. Hilfe... Jag ska inte ens en gång försöka analysera den där drömmen. Kanske den är en av orsakerna till varför jag är sååå arg idag.

När jag hade duschat på morgonen fick jag besök av några reparatörer - inte uppskattat, tyvärr, i min morgonilska. Spelade naturligtvis ganska bra på glad-jaget, men i själva verket ville jag bara ropa:
- Kan ni inte komma LITE senare, tack. Min skönhetsritual blir störd nu!!!
Reparatörerna som kom var trevliga så det hade varit ganska svårt att skrika åt trevligt folk.

Min arbetsdag... Kommentarer överflödiga. Har man lunch c:a 20 minuter blir man inte direkt glad. Mantra - det kommer en fredag, det kommer en fredag...

Jag är ganska säker på att den lär sluta ungefär på samma sätt. Eftersom jag känner mig ungefär som en 3-åring för tillfället, lär det ta minst några dagar innan jag är mig själv igen. Senast jag kände mig på det här viset såg jag
Becoming Jane och det hjälpte. Herregud! Måste jag se en gråtfilm för att få känslorna i ordning?



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia