Möhippa rocks! 17 maj, 2008

...Dagen D... Fredagen den 16 maj!

Äntligen var det dags för Emmas möhippa. På det möte som studierektorn hade ordnat för henne så blev hon utsliten och inkastad på toaletten av en av hennes elever. Hon tog det hela ganska bra faktiskt, blev inte arg (det hade jag blivit). Hon satte sig fogligt på toalettstolen och blev sminkad i a la 80-talslook. Väldigt pritti, vill jag lova. Kläderna var också högst snygga. Mamma skulle säkert blivit sotis om vi fortfarande levde på 80-talet, I promise. Därefter fick E bege sig i lastbil för att träna på att köra just... lastbil. Hon fick köra rakt fram, mellan koner och... även backa. Svårt, kan jag tänka mig, men E klarade med glans. Eller... Mer eller mindre i alla fall.

Efter lastbilskörningen fick E göra prov - yrkeskompetensprov?!? Vad det nu än var. Tror också att det gick bra. Si så där... Drygt 40% rätt. Godkänt, eller inte? Well, I don't know. Jag hade nog haft lite förståelse - hon fick inte ens plugga till provet!

Frissan next! Där blev E vääääldigt fin i håret. Korkskruvar och blommor och en hemskt söt brudslöja... Ja, allt sådant där kunde man beskåda när man tittade på den blivande bruden. Pritti, once more...
Vi övriga medlemmar av möhippegruppen gjorde oss också i ordning. Det lustigaste var att vi alla såg ut... lite VÄL autentiska. Farligt, farligt. Det var underbart att åter få använda sig av sin krustång. Hädanefter kommer jag alltid krusa håret på fredag för att få den där WOW-looken... Hrm... Här håret (HJÄLP) och sminket (GAAAH) var på plats, gjorde kläderna (IKKK) sitt för att sätta pricken över i:et. Jag önskar verkligen att ni fick se hur vackra vi alla var, och framför allt då E. Kommer alltid att komma ihåg... Oh, yes...

E fick måla av folk på stan för betalning samt köra lite norsk karaoke. Synd bara att walkman slutade fungera. Dumma batteri...

Efter kl 17.30 var det buffé och lekar. Jättekul!

Kvällen avslutades ganska tidigt, men jag var ganska mör efter att ha sprungit omkring hela dagen. Skönt med lite sömn.

Dagens låt:Yazoo - Don't Go

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia