What's the colour of love? 4 augusti, 2008

Förra veckan var det underbart härligt ungefär hela veckan - utom fredag-söndag. Jag spenderade alla dagar utomhus, bl a på min cykel (jag gillar upptäcktsfärder) och på min kompis stuga.

En av mina cykelturer resulterade i att jag kollade in Grans Naturbruksskolas lilla minizoo. En av deras getter var jättesöt när han försökte hoppa över till illrarnas hem för att äta av bladen på en buske som var inom deras område. Geten gav aldrig upp! Det såg dock lite riskabelt ut när han var halvvägs över staketet... Jag gav honom istället en massa blad från buskarna. Som tack rengjorde han mina händer. Tack, lilla raringen...
Denna dag slutade i att jag brände mitt huvud - rejält - i typ mittbenan. Aj! Det var inte en skön känsla, måste jag medge. Jag undrar när mitt huvud kommer se ut som ett mjällkatastrofområde när jag börjar flagna.


När jag var och hälsade på min kompis stuga fick jag först cykla i 45 minuter - jag trodde det skulle ta c:a 20 minuter, men jag hade lite fel på mitt inbyggda GPS... Darn... Det var otroligt varmt och skönt så jag klagade inte.
Väl framme åt vi glass och jordgubbar - så himmelskt gott! Efter det låg vi och plaskade i poolen - underbara känsla! Jag kan bada i ungefär all evighet om jag får möjlighet. Denna dag skulle vi ut och äta så vi hade en viss tidspress.
Väl hemma när jag skulle duscha insåg jag ganska snabbt att jag hade bränt mig något ordentligt på armarna. Och ansiktet. Men mysigt... Äsch... Vem bryr sig? Nu bryr jag mig ganska ordentligt, eftersom en av mina armar (den vänstra dummingen) flagnar så det står härliga till... Det halvkliar och när jag kliar så MÅSTE jag bara dra bort en massa flagnor... Inte bra alls. I och för sig så är det kanske bättre än den konstanta hettan jag har känt sedan förra veckan... Vem vet? Det är nog en smaksak om man föredrar hettan av en solbränna eller flagnor av en solbränna...

Nu önskar jag bara en sak - kan inte solen få komma tillbaka? Tillsammans med lite värme? Please, pretty please, with sugar on top of it?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia