Put on your dancing shoes! 26 mars, 2008

Tisdag kväll, 30 november, 2007...

Denna kväll kommer att gå till historien som världens knasigaste! Eller världens knasigaste är väl att ta i, men den var minsann väldigt speciell.

Jag jobbar som lärare, och på skolan där jag jobbar har det varit föreläsning och dylikt för en massa lärare som jobbar i Norrbotten och Västerbotten. På kvällen var det middag + dans. Middagen var mycket god.

Förrätt: rödingmousse
Varmrätt: älgstek
Efterrätt: hjortronpannacotta

MUMS!

Efter maten var det dags för dans. Min erfarenhet av just dans, a.k.a. styrdans, är väldigt liten. På min mellanstadieskola fick alla lära sig just fox trot och annan dans, men som tjej fick man ju styra (jag undanber mig diverse klagomål om det nu faktiskt fanns 11-åriga killar som tog för sig och styrde när de lärde sig styrdans). Det var först på gymnasiet när man hade styrdans på gymnastiken som man fick uppleva att killar faktiskt kunde styra!

Åter till ämnet...

Vi var ett fåtal kvinnor och en stark majoritet av karlar som var ytterst danssugna, vilket innebar att man hela tiden blev uppbjuden. Intressant fenomen! Om man är van att vara panelhöna, skulle man onekligen ha varit på plats igår på denna middag + dans. Hey! Jag har aldrig känt mig så uppskattad. Problemet är bara att jag absolut inte är en bra dansare, men det var tur att de karlar som jag dansade med verkligen var duktiga så jag kände mig inte så där jättekass när jag dansade. Tack och lov...

Jag kanske ska bortse från det faktum att jag inte riktigt känner att jag tillhör styrdansgenerationen, och faktiskt inse att det är riktigt kul att dansa - även om jag vill vara en sån där cool och svåråtkomlig tjej. Ska jag se till mitt sanna jag, eller förtrycka en dansbanstjej som bara vill visa sig för världen?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia