Nostalgi

"...Jag har läst igenom gamla papper, och har hittat ett dokument där jag har blivit bekräftad som person. Det är från studenten, där mina klasskompisar har sammanfattat mig på detta sätt:

"...Caroline är liksom en glad och sprallig tjej på typ 18 bast. Hon är liksom väldigt framåt och mycket pratglad. Hon är den enda i världen som kan säga typ 1000 ord på en sekund utan att andas. Caroline är väldigt snäll, trots att hon ibland kan vara väldigt högljudd.Carolines främsta merit är dock att hon liksom är ensam i världen om att snitta 70 liksom i minuten typ.Vi i klassen tror att Caroline liksom har sin framtid som riksbankschef typ!Av någon underlig anledning så väntar typ Carro alltid på högvatten, någon annan orsak kan vi inte hitta till varför hon alltid viker upp byxbenen..."

Nu måste jag nog få kommentera de olika sakerna som mina klasskompisar ansåg om mig då - dvs vårterminen 1998.
1. glad och sprallig: Ja, det kan jag väl gå med på. Fast... Jag hoppas att jag har mognat litegrand sedan dess.
2. väldigt framåt och mycket pratglad: Okej, visst, det är jag också. Men inte så jag blir jobbig - får jag hoppas.
3. 1000 ord på en sekund utan att andas: NEJ, det är nog inte sant. Jag pratar snabbt, men så där överdrivet snabbt - nej och åter nej.
4. väldigt snäll, väldigt högljudd: snäll? Jamenvisst. Högljudd? Definitionsfråga. Jag tycker personligen att jag pratar i normal samtalston, men frågar man nära och kära kommer de med sin egen version av hur jag pratar. När de kan säga att de anser att jag skriker, så tycker jag personligen att jag talar bara högt. Så då får jag lust att säga "SÅ HÄR LÅTER DET NÄR JAG SKRIKER" - att jag med andra ord s k r i k e r så de verkligen får höra när jag är högljudd. Förvisso har jag stark röst. Så nu var det avklarat.
5. snitta 70 liksom i minuten: Jag säger nästan aldrig 'liksom'. Nuförtiden, med andra ord.
6. framtid som riksbankschef: Nja, om jag ska bli det så har jag då valt väldigt fel gällande mina studier. Men vem vet? I framtiden så kanske man inte är så kräsen gällande att få jobb.
7. viker upp byxbenen: Okej, vem tycker det är fult idag att vika upp byxbenen? I princip a l l a gör ju det. Så då jag började vika upp byxbenen var jag en minoritet av de som gjorde så. Nu är det majoriteten som gör det. Så nu känns det inte lika kul...."

Okej... Det här var en gammal blogg, men den kanske funkar ändå.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia