Sommaren i city... 20 juli, 2008

Okej, vem beställde regn i sommar? Inte då jag... Min s.k. hemstad (HRM) brukar kallas the summer city. Tillåt mig småle... Denna sommar har vädret i princip enbart erbjudit... Jag låter er gissa... ~ betänketid c:a 1 mikrosekund ~ ... Just det ja... Regn. Var är solen? På utlandssemester? Jag bara undrar...

Inte för att min sommar har varit dålig. Nej, nej. Jag låter mig inte påverkas av solen i allt för stor utsträckning. Jag har shoppat en hel del skor och kläder - det är väl en vanlig sommarsysselsättning? Inte? Nähe... Bad kanske någon skulle rekommendera.

Denna kväll förärade jag ett av stadens uteställen ett besök. Vi var en glad skara som gick armkrok till da pläjs för att ha skoj. Vi hade skoj i kön som var c:a 30 meter lång. Skoj bör jag dock förtydliga - det innefattar att bli skälld på av en ordningsvakt för att man står still. Okej, resten av kön trängde sig - faktiskt inte jag. Jag är en bra förebild när det gäller sådant. Jag uppskattar inte att folk tränger sig före mig, så därför tränger jag mig inte. Under de 45 minuter jag och mina kompisar stod i kö var jag på gränsen till att explodera av ilska. Stället hade en skylt där det stod Utgång = hemgång. Hrm... Den regeln tänjdes på så det stod härliga till. Och vakterna släppte in folk gratis via utgångsvägen. Men vad snällt... När jag frågade en av ordningsvakterna varför folk fick komma in den vägen, sa hon att det fanns särskilda skäl. Öh? Okej... Två killar gnällde på ordningsvakten som stod vid utgångsstället, och till slut fick de komma in - GRATIS. What? Me no likey. Jag bör avslöja att jag GÄRNA står i kö. Det är MYCKET givande.

Väl inne träffade jag en hel del folk from the past. Mycket trevligt. Kvällen avrundades på Max, och jag åt en mumsig fajitassallad med en Ramlösa granatäpple som dricka. Gött!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia